Google Ads

Kampania produktowa Google Ads: 444% więcej transakcji​

wykres liniowy

Stworzyliśmy i zoptymalizowaliśmy kampanię reklamową w Google Ads. Celem było rozpoczęcie skutecznej i zwracającej się sprzedaży z tego kanału. Dotychczas sklep sprzedawał tylko z SEO.

Transakcje

444% więcej transakcji

CPC

0,40 zł

Przychód

38 970,76 zł

Koszt kampanii

3 227,63 zł

Szczegółowy opis case study

1. Start współpracy z klientem

Klient posiadał u nas usługę pozycjonowania, która odpowiedzialna była za większość sprzedaży.

Po wspólnych konsultacjach i wygospodarowaniu budżetu, zdecydowaliśmy o jego zwiększeniu na rzecz Google Ads.

Naszym celem było rozwinięcie tego kanału sprzedaży i stworzenie możliwości pod dalsze inwestycje w Google Ads.

2. Pierwszy miesiąc działań w Google Ads

W pierwszym miesiącu uruchomiliśmy kampanie produktowe na całą ofertę i osobno na wybrane produkty. Działaliśmy na małym budżecie 1000 złotych. 

Aktywnie wykluczaliśmy pojedyncze produkty, które generowały koszt ale nie konwertowały. Pozwoliło nam to na "wyłapanie" kandytatów na najlepszą sprzedaż.

Na koniec miesiąca Google Ads odpowiada za 30% wyniku całego sklepu, ROAS 544%.

3. Drugi miesiąc działań w Google Ads

W drugim miesiącu rozpoczęliśmy pierwsze testy performance max na małym wycinku oferty. Kontynuowaliśmy optymalizację i wykluczania pojedynczych produktów, dzięki czemu zbieraliśmy listę lepszych produktów pod sprzedaż. 

Dobra skuteczność performance max zachęciła nas do ich szerszego wykorzystania. Jednocześnie zadbaliśmy o rozbudowę struktury kampanii w oparciu o podkategorie produktowe wg ich skuteczności.

Osiągnięte wyniki pozwoliły nam na pozyskanie większego budżetu od klienta, a co za tym idzie możliwość skalowania działań.

4. Działania w kolejnych miesiącach

Pierwszy miesiąc z większym budżetem pozwolił na osiągnięcie ROAS na poziomie 6-7 i znaczący wzrost przychodu. Zadbaliśmy o jeszcze lepszą optymalizację kampanii.

W kolejnym miesiącu z większym budżetem, osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedażowe z Google Ads.

Nastąpiło wystrzelenie wyników, a kampanie Google Ads odpowiadały za duża część przychodu.

W tym miesiącu przy wydaniu 3227 złotych na koszty kampanii uzyskaliśmy przychód na poziomie 38 970 zł! 

FAQs

Stosunkowo mała kwota na start kampanii wynikała z ograniczeń budżetowych klienta.

Mając zaledwie 1000 złotych na kampanie reklamową w Google Ads, postawiliśmy na kampanie produktową. Przy takim budżecie, konieczne było bardzo dokładne zaplanowanie kampanii i osiągnięcie maksymalnych efektów.

Potencjalne „topy” sprzedażowy w początkowej fazie kampanii ustalaliśmy wspólnie z klientem, opierając się w tym również o dane z innych źródeł sprzedaży jak SEO czy Allegro.

W kolejnych miesiącach posiadaliśmy większe ilości danych, które pozwalały nam na precyzyjną analizę i podejmowanie kolejnych decyzjach o wykluczeniach lub zwiększaniu budżetu na konkrente grupy produktów lub produkty.  

Wyślij nam zapytanie

DOŁĄCZ DO GRONA ZADOWOLONYCH KLIENTÓW

Zostaw numer lub adres e-mail. Odpiszemy lub oddzwonimy do Ciebie!

Skontaktuj się z nami!

    author-avatar

    O Łukasz Suchy

    Magister inżynier informatyki ze specjalizacją inżynieria produkcji oprogramowania. Pasjonat SEO i SEM. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Przygotowuje również strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron WWW, których celem jest zwiększenie efektywności i widoczności.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *