Social Media

Wzrost interakcji z publikowanymi treściami o 1192,9% MoM oraz o 700,4 % YoY na fanpage’u Gospodarstwo Ogrodnicze E. Z. Bilscy

baner

Kim jest klient?

Gospodarstwo Ogrodnicze Elżbieta i Zbigniew Bilscy to firma z ponad 40-letnią tradycją w uprawie bylin i cebul kwiatowych. Specjalizują się w produkcji zdrowych i pełnych wigoru roślin, oferując ponad 700 gatunków bylin i cebul kwiatowych. Ich misją jest dostarczanie najwyższej jakości roślin, które charakteryzują się 100% zgodnością odmian oraz wprowadzanie sprawdzonych nowości, często nagradzanych na arenie międzynarodowej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz pasji do ogrodnictwa, gospodarstwo cieszy się zaufaniem i uznaniem wśród klientów.

Rola Facebooka w strategii marketingowej Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy

Facebook odgrywa kluczową rolę w strategii marketingowej Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy, pozwalając marce na bycie bliżej klientów, a także na dzielenie się wiedzą ogrodniczą i inspiracjami do tworzenia pięknych ogrodów. Dla Gospodarstwa Bilscy Facebook to nie tylko platforma do promocji roślin, ale przede wszystkim miejsce budowania społeczności pasjonatów ogrodnictwa, odpowiadania na pytania klientów i prezentowania nowości prosto ze szkółki.

3 główne cele prowadzenia fanpage'a Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy:

ZWIĘKSZENIE
SPRZEDAŻY
W SKLEPIE

Sprzedaż Bilscy

BUDOWA ZAANGAŻOWANEJ SPOŁECZNOŚCI

3 1

EDUKACJA
NASZYCH
KLIENTÓW

2 1

WDROŻONE DZIAŁANIA

Zwiększenie różnorodności publikowanych treści (TEMATYKA)

W ramach naszych działań w ostatnim roku zwiększyliśmy różnorodność publikowanych treści. Zaczęliśmy zamieszczać:

POSTY EDUKACYJNE

czyli treści mające na celu dostarczanie wartościowych informacji na temat uprawy roślin, pielęgnacji bylin i cebul kwiatowych oraz inspiracji ogrodniczych. Były to na przykład posty odsyłające do bloga klienta na jego stronie internetowej.

1

POSTY SPRZEDAŻOWE

mające na celu prezentację oferty i zachęcenie do zakupu. Często wzbogacone o atrakcyjne zdjęcia i CTA (Call to Action). Zawierały one informacje o rabatach, nowościach, bestsellerach.

2

POSTY ANGAŻUJĄCE

mające na celu wywołanie interakcji z odbiorcami i budowanie społeczności.

5
4 1
Bilscy

POSTY INFORMACYJNE

pozwalające użytkownikom czuć, że są na bieżąco z aktualną sytuacją. Są to wszelkiego rodzaju aktualizacje, informacje o opóźnieniach

BILSCY2
3

POSTY DOCENIAJĄCE KLIENTÓW

polegające na udostępnianiu ich zdjęć:

450507173 896486119185706 8221146975238895251 n
450234426 896486102519041 3839093661743600108 n

Zwiększenie różnorodności publikowanych treści (FORMAT)

Na profilu publikowaliśmy różnego rodzaju posty. Były to zarówno:

POJEDYCZNE
GRAFIKI

POSTY
WIDEO

POSTY
Z DWIEMA
GRAFIKAMI

POSTY
Z CZTEREMA
GRAFIKAMI

PRZYKŁADY POSTÓW WIDEO:

7
8

KAMPANIE REKLAMOWE

Aby dotrzeć do jak największej liczby osób i zwiększyć efektywność naszych działań na fanpage’u, większość postów promowaliśmy płatnie. Były to zarówno kampanie:

NA RUCH

Zachęcające do odwiedzenia naszej strony internetowej

NA AKTYWNOŚĆ

Zwiększające liczbę komentarzy, udostępnień i reakcji

Dzięki temu nasze treści docierały nie tylko do obecnych fanów, ale także do nowych potencjalnych klientów.

STYL KOMUNIKACJI

Komunikując się z odbiorcami na fanpage ‘u Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy, postawiliśmy na przyjazny styl komunikacji. Treści są tworzone z myślą o budowaniu bliskiej relacji z klientami, dostarczając im przy okazji wartościowych informacji oraz inspiracji ogrodniczych. Regularnie pytamy odbiorców o ich zdanie, opinie, preferencje związane z kwiatami. Sprzyja to tworzeniu na profilu zaangażowanej społeczności osób skupionych na ogrodnictwie.

CZĘSTOTLIWOŚĆ PUBLIKACJI

W przeciągu ostatniego roku – od stycznia 2024, zwiększyliśmy częstotliwość publikowania postów. Wcześniej na profilu publikowanych było od 1 do 5 postów w miesiącu. Od roku na fanpage ‘u pojawia się średnio 11-14 postów, co daje średnio 3-4 posty w tygodniu, w zależności od miesiąca i jego długości oraz obowiązujących promocji i potrzeb.

INNE DZIAŁANIA

W ramach działań na fanpage ‘u Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy publikowaliśmy także relacje, w których udostępnialiśmy najnowsze posty, a także regularnie wymienialiśmy zdjęcia w tle. Zależało nam na tym, aby zdjęcia w tle były dopasowane do aktualnie obowiązujących promocji. Oto przykłady:

458209117 933984485435869 3102027274463630783 n
463660162 966537265513924 3535647191580418896 n
465410344 976702121164105 7161978713985584254 n
480204847 1053438003490516 3778284636458591248 n

OSIĄGNIĘTE WYNIKI - MIESIĄC DO MIESIĄCA (MoM)

Poniżej zamieszczamy wyniki miesięczne. Porównaliśmy dane miesięczne rok do roku, tj. okres pomiędzy 16.01.-16.02.2025 do tego samego okresu rok wcześniej (16.01.-16.02.2024). Oto wyniki:

Zasieg
Interakcje
Klikniecia linku
Odwiedziny
Rozpoczete obserwowania

OSIĄGNIĘTE WYNIKI - ROK DO ROKU (YoY)

Poniżej zamieszczamy wyniki roczne. Porównaliśmy ostatni rok (16.02.2024-16.02.2025) do roku poprzedniego (14.02.2023-15.02.2024). Oto wyniki:

Interakcje 1
Zasieg 1
Klikniecia linku 1
Odwiedziny 1
Rozpoczete obserwowania 1

WYNIKI I PODSUMOWANIE

WNIOSKI

  • Połączenie treści angażujących i sprzedażowych przynosi efekty – duży wzrost interakcji i kliknięć w linki wskazuje, że odbiorcy nie tylko oglądają nasze posty, ale także angażują się i podejmują działania zakupowe.
  • Płatne kampanie znacząco zwiększyły zasięg i ruch – widoczny skok w statystykach to efekt dobrze dobranych kampanii reklamowych zarówno na aktywność, jak i na ruch na stronie.
  • Budowanie społeczności działa długoterminowo – liczba obserwujących rośnie, co oznacza, że użytkownicy chętnie wracają do naszych treści.

WYNIKI:

Wyniki potwierdzają, że dobrze zaplanowana strategia komunikacji i marketingu przynosi wymierne korzyści

REKOMENDACJE:

Zalecamy kontynuowanie skutecznych formatów treści, ale także testowanie nowych rozwiązań, w celu utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *