Wzrost interakcji z publikowanymi treściami o 1192,9% MoM oraz o 700,4 % YoY na fanpage’u Gospodarstwo Ogrodnicze E. Z. Bilscy

Gospodarstwo Ogrodnicze Elżbieta i Zbigniew Bilscy to firma z ponad 40-letnią tradycją w uprawie bylin i cebul kwiatowych. Specjalizują się w produkcji zdrowych i pełnych wigoru roślin, oferując ponad 700 gatunków bylin i cebul kwiatowych. Ich misją jest dostarczanie najwyższej jakości roślin, które charakteryzują się 100% zgodnością odmian oraz wprowadzanie sprawdzonych nowości, często nagradzanych na arenie międzynarodowej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz pasji do ogrodnictwa, gospodarstwo cieszy się zaufaniem i uznaniem wśród klientów.
Facebook odgrywa kluczową rolę w strategii marketingowej Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy, pozwalając marce na bycie bliżej klientów, a także na dzielenie się wiedzą ogrodniczą i inspiracjami do tworzenia pięknych ogrodów. Dla Gospodarstwa Bilscy Facebook to nie tylko platforma do promocji roślin, ale przede wszystkim miejsce budowania społeczności pasjonatów ogrodnictwa, odpowiadania na pytania klientów i prezentowania nowości prosto ze szkółki.
W ramach naszych działań w ostatnim roku zwiększyliśmy różnorodność publikowanych treści. Zaczęliśmy zamieszczać:
czyli treści mające na celu dostarczanie wartościowych informacji na temat uprawy roślin, pielęgnacji bylin i cebul kwiatowych oraz inspiracji ogrodniczych. Były to na przykład posty odsyłające do bloga klienta na jego stronie internetowej.
mające na celu prezentację oferty i zachęcenie do zakupu. Często wzbogacone o atrakcyjne zdjęcia i CTA (Call to Action). Zawierały one informacje o rabatach, nowościach, bestsellerach.
mające na celu wywołanie interakcji z odbiorcami i budowanie społeczności.
pozwalające użytkownikom czuć, że są na bieżąco z aktualną sytuacją. Są to wszelkiego rodzaju aktualizacje, informacje o opóźnieniach
polegające na udostępnianiu ich zdjęć:
Na profilu publikowaliśmy różnego rodzaju posty. Były to zarówno:
Aby dotrzeć do jak największej liczby osób i zwiększyć efektywność naszych działań na fanpage’u, większość postów promowaliśmy płatnie. Były to zarówno kampanie:
Zachęcające do odwiedzenia naszej strony internetowej
Zwiększające liczbę komentarzy, udostępnień i reakcji
Dzięki temu nasze treści docierały nie tylko do obecnych fanów, ale także do nowych potencjalnych klientów.
Komunikując się z odbiorcami na fanpage ‘u Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy, postawiliśmy na przyjazny styl komunikacji. Treści są tworzone z myślą o budowaniu bliskiej relacji z klientami, dostarczając im przy okazji wartościowych informacji oraz inspiracji ogrodniczych. Regularnie pytamy odbiorców o ich zdanie, opinie, preferencje związane z kwiatami. Sprzyja to tworzeniu na profilu zaangażowanej społeczności osób skupionych na ogrodnictwie.
W przeciągu ostatniego roku – od stycznia 2024, zwiększyliśmy częstotliwość publikowania postów. Wcześniej na profilu publikowanych było od 1 do 5 postów w miesiącu. Od roku na fanpage ‘u pojawia się średnio 11-14 postów, co daje średnio 3-4 posty w tygodniu, w zależności od miesiąca i jego długości oraz obowiązujących promocji i potrzeb.
W ramach działań na fanpage ‘u Gospodarstwa Ogrodniczego Bilscy publikowaliśmy także relacje, w których udostępnialiśmy najnowsze posty, a także regularnie wymienialiśmy zdjęcia w tle. Zależało nam na tym, aby zdjęcia w tle były dopasowane do aktualnie obowiązujących promocji. Oto przykłady:
Poniżej zamieszczamy wyniki miesięczne. Porównaliśmy dane miesięczne rok do roku, tj. okres pomiędzy 16.01.-16.02.2025 do tego samego okresu rok wcześniej (16.01.-16.02.2024). Oto wyniki:
Poniżej zamieszczamy wyniki roczne. Porównaliśmy ostatni rok (16.02.2024-16.02.2025) do roku poprzedniego (14.02.2023-15.02.2024). Oto wyniki:
Wyniki potwierdzają, że dobrze zaplanowana strategia komunikacji i marketingu przynosi wymierne korzyści
Zalecamy kontynuowanie skutecznych formatów treści, ale także testowanie nowych rozwiązań, w celu utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu.