Dotrzyj do setek klientów w Twojej lokalizacji

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny na tzw. rynku lokalnym, czyli w zregionalizowanych wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania lokalnego jest:

  • Zwiększenie widoczności w Google Maps
  • Zwiększenie widoczności dla wyników regionalnych
  • Dotarcie do klientów w rejonie swojego działania (np. usług)
  • Zwiększenie widoczności na nowe lokalne słowa kluczowe
Mapy Google

Więcej informacji o pozycjonowaniu lokalnym

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest zbiorem czynności, których celem jest poprawienie widoczności witryny w tzw. "zregionalizowanych wynikach wyszukiwania". Czyli takich, dla których zapytanie zostało powiązane z lokalizacją użytkownika. Wynikiem tego powiązania, jest prezentowanie użytkownikom wyszukiwarki, usług dostępnych tylko w danym regionie (np. na terenie danego miasta, z którego nastąpiło wyszukanie). Gdy osoba wyszukuje informacji, algorytm Google sprawdza, czy intencją użytkownika jest odnalezienie wyników z danej lokalizacji, czy ogólnych. W przypadku zakwalifikowania frazy jako "regionalnej", użytkownik dostaje w wynikach najczęściej mapy Google oraz strony internetowe, powiązane lub świadczące usługi w w lokalizacji, w której znajduje się użytkownik.

Personalizacja i geolokalizacja

Geolokalizacja i personalia wyników wyszukiwania polega na prezentowaniu wyników wyszukiwania, z uwzględnieniem lokalizacji oraz wcześniej odwiedzanych stron. Przykładowo, po wpisaniu "fryzjer" do wyszukiwarki Google, zaprezentuje ona w wynikach boks map z zakładami fryzjerskimi w danym mieście, w którym się znajdujemy. Wyniki wyszukiwania, które znajdują się poniżej boksu map, będą zawierać w przewadze witryny zakładów fryzjerskich, które również znajdują się w naszej lokalizacji lub są z nią powiązane. Google kładzie coraz większy nacisk na dostarczanie jak najtrafniejszych wyników dla swoich użytkowników. Z tego też powodu warto odpowiednio i rzetelnie optymalizować i pozycjonować witrynę również pod kątem lokalnych słów kluczowych. To wymaga jednak odpowiedniej analizy, zmian SEO na stronie jak i zmian w sposobie promocji swojego biznesu w sieci.

Po co robić lokalne SEO?

Celem pozycjonowania lokalnego jest znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania na wiele słów kluczowych, które prezentują lokalne wyniki wyszukiwania. A więc firmy i usługi z danego miasta lub świadczone na terenie danego miasta. Pozycjonowanie lokalne do element SEO, który bardzo duże znaczenie ma w szczególności dla firm usługowych, które świadczą usługi np. na terenie danego miasta. W tym wypadku wyniki wyszukiwania najczęściej są zregionalizowane dla każdego z województwa, stąd należy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie swojej strony, aby zaistnieć na terenie swojego miasta jak i innych miast w Polsce. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, lokalne biznesy są widoczne w sieci, a klienci szukający lokalnych usług mogą je odnaleźć w wyszukiwarce Google.

Regionalizacja słów kluczowych

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo korzystne dla wielu rodzajów branż i firm. Istnieje wiele grup fraz, które są obecnie zregionalizowane. Oto ich przykłady: pizzeria, restauracja, kawiarnia, catering, kebab, sushi, mechanik, hydraulik, elektryk, murarz, przeprowadzki, remont, sprzątanie, adwokat, dentysta, mechanik, serwis, wulkanizacja, jubiler.

To że pozycjonowanie lokalne sprawdza się najlepiej w branżach, w których firmy działają lokalnie jest oczywiste. Jeśli dana firma posiada konkretny zakład na danej ulicy, w interesie klienta najczęściej leży dotarcie tam – pozycjonowanie lokalne sprawdzi się tutaj idealnie. 

To właśnie fakt, że użytkownicy wyszukują informacji samodzielnie i zależy im na znalezieniu danego adresu czy usługi w danej lokalizacji sprawia, że pozycjonowanie lokalne niezbędne, chociażby w kwestii samego PR.

Geolokalizacja Google

Wyszukiwarka Google — szczególnie na urządzeniach mobilnych, potrafi dość szczegółowo określić położenie osoby wyszukującej. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie wyników wyszukiwania, które są najbliżej jej lokalizacji.

Ważnym i często pojawiającym się terminem przy pozycjonowaniu lokalnym jest termin “centroid”. Google chętnie pokazuje w wynikach wycinki map o dużym nagromadzeniu punktów firm w Google Maps. Im jest ich więcej, tym trudniej tam zaistnieć w takim skupisku firm.

Optymalizacja witryny pod wyszukiwanie lokalne

Pierwszym i podstawowym elementem, jaki należy wykonać, jeśli zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym, jest oczywiście odpowiednia optymalizacja witryny. Serwis musi zostać zoptymalizowany tak, aby był podstawą do dalszych działań i gwarantował ich skuteczność. Należy zadbać o odpowiednią strukturę strony i treści na niej dostępne. Niezmiernie ważnym elementem jest zadbanie o unikalność i jakość treści, które dostępne będą na wszystkich podstronach serwisu oraz ich powiązanie z daną lokalizacją.

Oto kilka rad dot. optymalizacji pod pozycjonowanie lokalne:

  • Na stronie powinniśmy odpowiednio eksponować adres firmy. 
  • Na stronie należy wdrożyć dane strukturalne lub oznaczyć z ich pomocą odpowiednie ciągu tekstów.
  • Na stronie należy zadbać o odpowiednią optymalizacją treści meta tagów. 

FAQ - co jeszcze musisz wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym

Google Moja Firma i pozycjonowanie lokalne - czy muszę to mieć?

Założenie wizytówki w Google Moja Firma jest fundamentem działań pozycjonowania lokalnego. Utworzenie profilu firmy umożliwia pojawianie się na mapach Google. Nasza wizytówka, może być też prezentowana w wyszukiwarce dla fraz zregionalizowanych. Korzyścią dodatkową, jaką osiągniemy, jest też wiarygodność. Zakładając wizytówkę, będziemy musieli zweryfikować swój stacjonarny adres. Najczęściej odbywa się to listownie poprzez odebranie i wprowadzenie w sieci kodu PIN. Jest to bardzo ważny element, który znacząco wpływania na pozycjonowanie lokalne. Niezwykle ważną czynnością jest oczywiście poprawna i profesjonalna konfiguracja wizytówki Google. Obowiązkowo musi zostać ona wypełniona w 100% i uzupełniona poprawnymi danymi. Jest to punkt wyjściowy do dalszych działań. Do wizytówki powinniśmy dodać opis i zdjęcia wysokiej jakości. W miarę rozwoju punktu w mapach, uwagę powinniśmy zwrócićrównież na opinie oraz moduł pytań i odpowiedzi, w których możliwe jest podjęcie interakcji z klientami.

Czy opinie i oceny w Google maps są ważne?

Google stara się dostarczać informacji, które będą trafne i wartościowe a co za tym idzie bardzo chęnie pokazuje i agreguje opinie o firmach. Jeśli pozycjonujemy naszą firmę lokalnie, powinniśmy prosić klientów o pozostawienie pięciogwiazdkowych ocen oraz pozytywnych opinii. Dla wielu osób szukających danego zakładu czy firmy jest to bardzo istotny sygnał o jakości danej marki. Wspomaga on też pozycjonowanie lokalne.

Czym są wizytówki NAP?

NAP to kolejny termin, który bardzo często pojawia się przy pozycjonowaniu lokalnym. Jest to skrót od Name Address Phone - czyli nazwa, adress i telefon. Chodzi tu najzwyczajniej w świecie o dane teleadresowe naszej firmy. Dzięki spójnym danym, które umieszczane są w całym internecie, jak i również w wizytówce Google i na naszej stronie www - wyszukiwarka uznaje naszą markę za bardziej wiarygodną. Ale oprócz tego, z pomocą tychże danych powiązuje ją z konkretnymi lokalizacjami oraz wzmiankami w sieci o danej firmie. To prowadzi do budowania jej "mocy" i zwiększaniu widoczności na rynku lokalnym Google.

Gdzie powinny znaleźć się dane NAP?

Dane NAP umieszczamy np. w katalogach stron i firm. Są to internetowe spisy firm, w których warto umieszczać swoje dane teleadresowe, ponieważ ma to wpływ na pozycje serwisu. Ponadto tzw. NAPY warto zamieszczać dodatkowo wszędzie tam gdzie jest to możliwe, czyli np. na forach, w artykułach sponsorowanych itp.

Poprzednie projekty

Nasze Case studies

Nasi klienci o nas

Opinie naszych klientów

Nie czekaj
Skorzystaj znaszych usług!