Kiedy audyt seo?

Kiedy warto przeprowadzić audyt strony internetowej?

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych często proponują przeprowadzenie audytu swoim klientom. Jest to niezwykle użyteczne działanie, którego celem jest wykazanie elementów, które można ulepszyć, aby witryna działała jeszcze lepiej. Czy warto przeprowadzić audyt swojej strony? Dlaczego jest tak ważny i kiedy należy go wykonać?

Pojęcie audytu

Pod definicją audytu strony internetowej kryje się obszerny raport, w którym zawiera się szczegółowa analiza witryny pod kątem SEO. Audyt wykonuje się w celu wykrycia elementów, które zaleca się poprawić lub ulepszyć, aby witryna była lepiej zoptymalizowana. Po wprowadzeniu zaleceń znajdujących się w raporcie strona zazwyczaj zwiększa swoją widoczność i nabiera lepszej jakości. Witryna staje się wówczas bardziej przyjazna robotom Google, które zdecydują się umieścić ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Kiedy warto przeprowadzić audyt witryny?

Na audyt warto zdecydować się już na etapie tworzenia strony internetowej. Dobrze byłoby zatrudnić eksperta od SEO, który będzie uczestniczył w bieżących pracach nad witryną, sugerował odpowiednie rozwiązania i eliminował potencjalne błędy. Może się wydawać, że angażowanie dodatkowej osoby do tworzenia strony www to kolejny wydatek. Co jednak w sytuacji, kiedy okaże się, że gotowa witryna zawiera wiele błędów i nie jest uznawana przez roboty Google za wartościową? Wówczas trzeba będzie nie tylko przeprowadzić audyt, lecz wdrożyć też odpowiednie rozwiązania. Koszty obu operacji mogą być nieporównywalne.

Audytem warto posłużyć się również na stronie, która istnieje od dłuższego czasu, lecz właściciel postanowił wprowadzić w niej kilka istotnych zmian. Audyt pozwoli ocenić, czy dodanie nowych elementów lub kolejnej zakładki będzie sprzyjać algorytmom Google.

Przeprowadzenie audytu to nieodłączna część działań przed rozpoczęciem procedury pozycjonowania strony. Jeśli właściciel witryny chce, aby strona znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania, solidny audyt jest w stanie wykazać wszelkie nieprawidłowości oraz ewentualne kary od Google. Tak naprawdę każdy moment jest dobry na to, by dokonać audytu strony www.

Jak w praktyce wygląda audyt?

Najprościej rzecz ujmując, audyt przybiera formę poradnika, zawierającego szczegółową analizę strony pod kątem SEO. Badaniu podlegają między innymi: linkowanie wewnętrzne, meta tagi, słowa i frazy kluczowe, jakość i duplikacja treści, szybkość ładowania się strony, historia witryny, aktualna widoczność, dostosowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy ocena jej potencjału.

Audyt może być podzielony na kilka podrozdziałów i zawierać spis treści. Proponowane są stosowne rozwiązania, dzięki którym strona będzie działać jeszcze lepiej. Cena za taką usługę może wynosić nawet do kilkuset złotych, lecz kwota z pewnością zwróci się w niedalekiej przyszłości. Jeśli strona zostanie zoptymalizowana pod kątem zaleceń w audycie, właściciel witryny będzie mógł cieszyć się zwiększonym ruchem na stronie, a tym samym większą liczbą klientów.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *