Jakich błędów unikać podczas pozycjonowania lokalnego?

Dobrze wypozycjonowana strona przynosi pożądane rezultaty jej właścicielom. Aby witryna zajęła wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, należy przeprowadzić działania ukierunkowane na SEO. Niestety właściciele stron często zapominają o podstawowych zasadach, skutecznie utrudniając użytkownikom odnalezienie poszukiwanych informacji. Jakie błędy popełniane są najczęściej przy pozycjonowaniu lokalnym strony?

Brak danych adresowych

To, co jest kluczowe dla strony, z różnych przyczyn lub całkiem nieświadomie zostaje pomijane. W kwestii pozycjonowania lokalnego oczywiste jest, że witryna powinna zawierać dane adresowe czy ewentualne numery telefonów. Zawarcie informacji na stronie typu „usługi dla klientów z Wrocławia” jest niewystarczająca, ponieważ kluczem do zdobycia klientów poprzez promowanie firmy online jest w tym przypadku skierowanie ich do konkretnego miejsca.

Poza tym zakładka „Kontakt”, formularz kontaktowy czy pełne dane adresowe firmy, nie tylko zwiększą jej wiarygodność w oczach potencjalnych klientów, lecz stanowią też ważną informację dla robotów Google. Mając to na uwadze, warto zadbać także o spójność związaną z branżowym nazewnictwem, aby nie mylić konsumentów.

Witryna z wieloma domenami

Niektórzy błędnie zakładają, że posiadanie kilku stron dla jednej firmy podwyższy ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Przy takich działaniach należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ może zdarzyć się duplikowanie treści, które jest negatywnie oceniane przez roboty indeksujące.

Powyższe działania często mają miejsce u firm, które posiadają wiele lokalizacji (np. sieć sklepów pozycjonowana na kilka miast). Poza ryzykiem powtarzania treści, ich wspólnym mianownikiem jest jeden adres (siedziba firmy), który zazwyczaj bywa negatywnie interpretowany przez roboty Google.

Jeden numer telefonu dla kilku lokalizacji

Wiele firm działa wielobranżowo, prowadząc na przykład sklep odzieżowy oraz usługi kurierskie. Właściciele, czy to z oszczędności, czy z innych powodów, niestety często ograniczają się do podania jednego numeru telefonu dla wszystkich typów swojej działalności. Takie działania mogą zostać potraktowane jako podawanie sprzecznych informacji i są bardzo mylące nie tylko dla potencjalnych konsumentów, lecz także dla samych robotów Google. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest podanie osobnych danych telefonicznych.

Nieodpowiednia wizytówka w Google Moja Firma

Wizytówka utworzona w Google Moja Firma powinna być odpowiednio skonfigurowana. Częste błędy popełniają specjaliści (np. z branży medycznej czy nieruchomości), którzy podają wspólny adres dla firmy, z którą współpracują. Może to oznaczać, że te dwa podmioty będą ze sobą konkurować pod kątem pozycji w Google. Warto rozważyć utworzenie wizytówki dla specjalisty, która będzie widnieć na Mapach Google nie jako firma, lecz jako specjalista.

Przygotowując stronę do pozycjonowania lokalnego należy zadbać o spójność danych oraz solidnie uzupełnić wizytówkę w Mapach Google. Unikanie powyższych błędów skutecznie podniesie widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *