Jak skutecznie wypozycjonować stronę?

Marketing internetowy jest obecnie jednym z nieodłącznych elementów szeroko zakrojonej strategii promocyjnej. To właśnie w sieci znajduje się najwięcej klientów i tam też jest największa szansa na zdobycie kolejnych konsumentów. Aby oferta firmy była dobrze widoczna w Google, należy ją odpowiednio wypozycjonować, czyli przeprowadzić szereg działań, dzięki którym firmowa strona znajdzie się w wysoko wynikach wyszukiwania. Jak zatem skutecznie wypozycjonować stronę?

Wszystkie drogi prowadzą do Google

Wyszukiwarka Google od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych narzędzi – obecnie korzysta z niej ponad 96 procent wszystkich internautów. Każdego dnia w polu wyszukiwania pojawia się tysiące haseł, które prowadzą użytkowników do konkretnych stron www. Celem skutecznego pozycjonowania jest doprowadzić do tego, by użytkownik nieprzypadkowo trafił właśnie na twoją stronę. Służą temu działania z zakresu SEO (z ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych), które wpływają na to, jak wysoką pozycję w Google zajmuje dana strona.

Frazy kluczowe

Dobór odpowiednich słów kluczowych to jedna z najważniejszych czynności w procesie pozycjonowania całej strony. Treści odpowiednio nasycone dobrze dobranymi frazami, poza tym, że są znakomicie tolerowane roboty Google, skutecznie nakierują użytkownika na twoją stronę. Zagęszczenie słów kluczowych jest niezwykle ważne. Należy zadbać o to, by frazy znalazły się nie tylko w samym opisie sklepu, lecz również w nagłówkach, kategoriach, tagach czy w treściach blogowych.

Z pewnością warto stosować frazy brandowe, czyli takie, które wskazują na dany produkt lub usługę, frazy lokalne, wskazujące na miejsce działania firmy, frazy na długi ogon (tzw. frazy long tail) czy wreszcie wszelkie frazy poradnikowe, których największe zagęszczenie zazwyczaj pojawia się w treściach blogowych.

Unikalne treści

Merytoryczny tekst pełen oryginalnej i wysokiej jakości treści bardzo sprzyja działaniom SEO. Roboty indeksujące skanują treści w poszukiwaniu unikalnych tekstów. Jeśli algorytm uzna, że dany tekst spełnia odpowiednie kryteria (tj. zawiera unikalny content + naturalnie wplecione frazy kluczowe), witryna będzie stopniowo wspinać się w górę, aż wreszcie pojawi się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.

Strona atrakcyjna dla użytkownika

O tym, czy witryna jest wartościowa, decydują nie tylko unikalne treści czy frazy kluczowe. Należy zadbać o linkowanie wewnętrzne, które stanowi pewną formę nawigacji dla użytkownika poruszającego się po stronie. Witryna jest przyjazna internautom, jeśli odpowiednio szybko się wczytuje. Na skuteczne pozycjonowanie ma wpływ także wersja mobilna strony. Niemałe znaczenie ma także obecność w social mediach, gdzie w prosty i szybki sposób można komunikować się z użytkownikiem, przekazać istotne informacje czy zachęcić do odwiedzenia firmowej witryny.

Pozycjonowanie strony to działania długotrwałe. Na efekty trzeba czekać kilka tygodni, a nawet miesięcy. Jednak skutecznie wypozycjonowana witryna ma szanse znaleźć się w pierwszej 10 w wynikach Google, co przełoży się na większą liczbę odwiedzających oraz potencjalnych klientów.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *