Ile czasu trwa pozycjonowanie strony?

To pytanie pada najczęściej z ust przedsiębiorców, którzy zlecają tę usługę zewnętrznej firmie. Właściciele witryny dopytują, kiedy można spodziewać się pierwszych efektów, oczekując krótkiej i prostej odpowiedzi. Niestety nie da się jednoznacznie oszacować, ile czasu zajmie pozycjonowanie danej strony, ponieważ wpływa na to kilka czynników, o których mowa poniżej.

Branża

W niektórych przypadkach rezultaty pozycjonowania będą widoczne szybciej, w innych trzeba będzie na nie poczekać nawet kilka miesięcy. Przygotowanie całej strategii działań nakierunkowanych na pozycjonowanie warto rozpocząć od sprawdzenia tego, jak duża konkurencja jest w danej branży.

Dobrym krokiem jest przeprowadzenie analizy tego, co oferuje konkurencja – dzięki temu od razu zyskasz przewagę, wprowadzając do oferty to, czego nie mają inni (lub mają, ale można to uwydatnić w korzystniejszy dla konsumenta sposób). Przy okazji warto zadbać o to, by oferowane produkty stanowiły silną konkurencję dla innych firm – być może da się wprowadzić niewielkie zmiany, które wpłyną na ostateczną cenę produktu. Podobnie z usługą dostawy zakupionych dóbr – nie zaszkodzi podjąć próby negocjacji cen dostaw kurierskich czy zawrzeć umowę z Pocztą Polską. Podsumowując w jednym zdaniu: należy zadbać o każdy aspekt działania firmy i jej ofertę, dzięki której zyskasz przewagę nad konkurencją.

Specjaliści od SEO

Oprócz czynników związanych ze specyfiką danej branży, na wyniki pozycjonowania ma wpływ to, kto podejmuje się działań SEO. Lepsze rezultaty z pewnością uzyska agencja lub specjalista, który ma na koncie spore doświadczenie w branży i posiada rozległą wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Dobrej jakości agencję można poznać po treściach, które prezentuje na swojej stronie. Jeśli teksty są merytoryczne i unikalne, można obdarzyć firmę zaufaniem i nawiązać współpracę.

Pierwsze działania specjalistów SEO odbywają się zazwyczaj w samej witrynie. Polegają one na zoptymalizowaniu strony poprzez nasycenie zawartych w niej treści słowami kluczowymi, eliminuje się błędy indeksowania, zostaje zastosowane linkowanie wewnętrzne. Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie działań poza obrębem strony. Mowa tutaj w szczególności o linkowaniu zewnętrznym, podjęciu działań na polu mediów społecznościowych, a także w razie konieczności – o utworzeniu stron zapleczowych.

Pozostałe działania

Skuteczne pozycjonowanie strony zależy nie tylko od powyższych czynników. Oprócz architektury serwisu, na ramy czasowe pozycjonowania wpływają też wiek i historia domeny, a także dobór odpowiednich fraz kluczowych. Na rezultaty wpłynie również rynek docelowy, ponieważ w każdym kraju proces ten wygląda nieco odmiennie. I wreszcie, całość zależy też od zaangażowania zlecającego, jego wiedzy na temat SEO, a przede wszystkim od budżetu, jakim dysponuje.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, można jedynie bardzo ogólnie określić, ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony. Jest to proces długotrwały, w którym pierwsze, niewielkie efekty mogą pojawić się już po 2-3 miesiącach. Na satysfakcjonujące wyniki należy jednak poczekać od 6 do 12 miesięcy.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *