pisanie na klawiaturze

Dlaczego content marketing jest tak ważny w działaniach SEO?

Aby pozycjonowanie strony przyniosło pożądane rezultaty, należy wdrożyć kompleksowe działania. Do najważniejszych zabiegów zalicza się optymalizację w kodzie strony oraz odpowiednią metodę pozyskiwania nowych linków. Jest jeszcze jedna kwestia, której nie należy lekceważyć, jeśli strona ma pojawić się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwań Google. Mowa tutaj o content marketingu. Dlaczego tego typu działania są tak istotne? O tym poniżej.

Content marketing – co to takiego?

Aktualnie z każdej strony słyszy się o kluczowej roli content marketingu w pozycjonowaniu stron, lecz nie każdy do końca wie, czym on tak naprawdę jest. Content marketingiem nazywamy wszelkie treści, które pojawiają się na stronach internetowych, w sklepie online, a także treści przekazywane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pod hasłem treści należy rozumieć nie tylko tekst pojawiający się w poszczególnych witrynach, lecz także materiały zamieszczane w postaci elementów graficznych, infografik, filmów video, czy zdjęć, które stanowią dopełnienie opisu produktu czy kategorii. Definicja content marketingu zawiera także działania, których celem jest wywołanie interakcji z użytkownikiem, tj. zamieszczanie quizów, ankiet oraz sondaży.

Jakie treści dobrze wpływają na działania SEO?

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie strony opierało się głównie na tworzeniu dużej liczby stron zapleczowych i stosowaniu możliwie jak największej liczby linków zewnętrznych. Kres tych działań nastąpił z chwilą, gdy wprowadzono algorytm Google Panda, który źle oceniał licznie zduplikowane treści, jak również treści niskiej jakości.

Dziś najlepsze efekty przynoszą witryny, na których treści zawierają solidnie dobrane słowa kluczowe, naturalnie pojawiające się w tekście i nawiązujące do tematyki całej strony. Obecnie spory nacisk kładzie się na występowanie linków przekierowujących, które można swobodnie umieszczać w artykułach na zewnętrznych portalach, jak również wewnątrz własnej witryny. Roboty Google doskonale wiedzą, jak rozpoznać wartościowy tekst, po którym zadecydują, czy warto umieścić witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania. Umiejętne stosowanie fraz kluczowych oraz linków to kluczowe działania SEO, które znacząco wpływają na wartość całej witryny.

Czym jest wartościowa treść?

Aktualne wytyczne dotyczące wysokiej jakości tekstów są bardzo precyzyjne. Copywriterzy doskonale wiedzą, że wartościowy tekst to taki, który jest unikalny i nie pojawił się wcześniej opisany w takich samych słowach. Treści powinny zawierać naturalnie wplecione i kompatybilne z resztą tekstu frazy kluczowe oraz linki. Sama struktura tekstu również ma kolosalne znaczenie. Konieczne jest stosowanie śródtytułów H2 i H3, akapitów oraz jednego nagłówka H1. Bardzo dobrym zabiegiem jest, w miarę możliwości, umieszczenie słów i fraz kluczowych w nagłówkach. Sama długość tekstu też ma niemałe znaczenie. Tutaj należy zadbać o to, by treść była przyjazna zarówno odbiorcom, jak i robotom Google. Tworzenie wartościowych treści znacznie wpłynie na wyniki pozycjonowania i sprawi, że strona zajmie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *