blog firmowy

Blog firmowy – jakie są największe zalety?

Posiadanie strony internetowej jest w obecnych czasach czymś zupełnie normalnym – to jeden z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona konsumentów. Niestety w dzisiejszych czasach wielu przedsiębiorców nadal wątpi w siłę branżowego bloga. Jest to błąd, ponieważ nowa treść niesie ze sobą szereg firmowych korzyści.

Skuteczna optymalizacja

Branżowe artykuły są mocno nasycone frazami lub słowami kluczowymi, dzięki którym cała firmowa witryna pnie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkową zaletą jest możliwość wypozycjonowania witryny na tzw. długi ogon fraz kluczowych. Oznacza to, że klienci będą w stanie jeszcze łatwiej dotrzeć do firmowej strony, wpisując w wyszukiwarce na przykład frazę „skuteczne pozycjonowanie lokalne strony internetowej” czy „kiedy warto przeprowadzić audyt strony internetowej”. Dzięki tak wplecionym frazom wzrasta potencjał strony – aż szkoda tego nie wykorzystać.

Firma jako ekspert

Za pośrednictwem bloga można wykazać się fachową wiedzą w swojej dziedzinie. Publikacja artykułów wysokiej jakości z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników, i jest naprawdę duża szansa na to, że część z nich stanie się klientami firmy. Firma, która daje się poznać z perspektywy firmowego bloga, jest w stanie zyskać zaufanie konsumentów, a także budować z nimi wartościowe i trwałe relacje. Blog jest także odpowiednim miejscem na pokazanie firmy od zupełnie innej strony (można przedstawić np. historię firmy, profil pracowników). Wpływa to na autentyczność firmy, którą nade wszystko cenią internauci. To wszystko można osiągnąć poprzez regularne publikowanie cennych treści, skierowanych do swojej grupy docelowej.

Ślad w social mediach

Dobra treść, podobnie jak dobre informacje, bardzo szybko się rozchodzą. Użytkownicy chętnie dzielą się treścią, udostępniając wpisy blogowe na portalach i serwisach społecznościowych. Blog jest zatem znakomitym źródłem pozyskiwania nowych linków do strony – dzięki interesującym treściom można wypozycjonować całą stronę www.

Konkurencja daleko w tyle

Prowadzenie firmowego bloga to także doskonały sposób na to, by pokazać, że firma nie ma sobie równych, a konkurencja pozostaje daleko w tyle. Chodzi tu nie tylko o wartościowe wpisy. Silną pozycję marki można zbudować doradzając klientom wybór odpowiedniego produktu, czy poruszać problemowe tematy w sposób wzbudzający jeszcze większe zaufanie ze strony klienta. Można tutaj także przekonać konsumenta do zakupu w sposób odbiegający od klasycznej formy ofertowej.

Potencjał, jaki drzemie w firmowym blogu, jest naprawdę ogromny. Specjaliści od marketingu już dawno dowiedli, że strony firmowe posiadające bloga są odwiedzane przez użytkowników średnio ponad dwa razy częściej. Ta forma promocji marki nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a większość przedsiębiorców potwierdza, że czerpie z bloga realne korzyści. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach – blog odniesie sukces, jeśli wpisy będą pojawiać się regularnie, a ich celem będzie korzyść dla potencjalnych nabywców firmowej oferty.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *